Als praktijk staan wij bekend om gedegen onderzoek bij hoogbegaafde kinderen, waarbij we verder kijken dan gedrag en IQ scores. Graag maken we onze aanpak en expertise overdraagbaar, omdat deze manier van onderzoeken zeker te leren is! We nemen de deelnemers mee in interactiepatronen die tijdens een onderzoek spelen, hoe hiermee om te gaan, hoe dit te rapporteren, wat hoogbegaafde kinderen zo bijzonder maakt in een onderzoekssetting en hoe hierop te adviseren. Met veel praktijkvoorbeelden en handzame uitleg, garanderen we dat ook ervaren onderzoekers hier nieuwe dingen in leren!
Voor wie?
Psychologen, orthopedagogen en psychodiagnostisch medewerkers die psychologisch onderzoek verrichten bij kinderen 4-18 jaar met een vermoeden van meer- of hoogbegaafdheid (of dat willen gaan doen).
Waarom?
Om professionele vaardigheden en kennis aan te leren voor het doen van intelligentieonderzoek bij deze doelgroep, alsmede het rapporteren en kritisch nadenken over onderzoeksvormen.
Doelen
- Je hebt overzicht over de verschillende onderzoeksvormen en voor- en nadelen voor het toepassen hiervan bij hoogbegaafde kinderen.
- Je hebt inzicht in de patronen en eigenschappen die specifiek bij hoogbegaafde kinderen voorkomen binnen onderzoek.
- Je kunt – naast het signaleren van deze patronen en eigenschappen – omgaan met hoogbegaafde kinderen binnen onderzoek en onderpresteren zoveel mogelijk voorkomen.
- Je weet hoe om te gaan met afnameprotocollen binnen een context van onderpresteren.
- Je hebt handvatten voor het effectief rapporteren en advisering omtrent patronen van onderpresteren en hoogbegaafdheid.
Wat?
Maandag 26 september van 9:30 tot 16:30
De training bestaat uit één dag vol praktische informatie, demonstraties en handvatten. De training wordt gegeven op ons kantoor te Peppelkade 46, Houten. Minimaal 6 deelnemers, maximaal 8. Lunch, koffie en thee zijn inbegrepen.
Kosten bedragen 325 euro per persoon (incl 21% BTW). Aanmeldingen en vragen kunnen gemaild worden naar administratie@praktijkdeblik.nl