Bottom-up of top-down? Is mijn kind een top-down denker? Komen de didactische moeilijkheden van mijn kind doordat hij een top-down denker is? Top-down denken is een veelgebruikte term, maar het is nog niet altijd duidelijk wat dit praktisch betekent. Is het haalbaar om in een reguliere klas en met reguliere methodes top-down onderwijs te geven? Hoe merk je of een kind behoefte heeft aan een top-down aanpak? Bestaat er zoiets als een top-down denker zijn? Binnen dit webinar legt psycholoog Lisanne van Nijnatten uit wat je wel en niet kunt verstaan onder top-down denken en hoe dit praktisch toepasbaar gemaakt kan worden. De koppeling met meer- en hoogbegaafdheid wordt wel gemaakt, maar tegelijkertijd wordt het breder toepasbaar gemaakt.
Besproken deelonderwerpen:
- Top-down denken en leren
- Top-down verwarring in lesstof herkennen
- Top-down tools voor leren en in de klas
- Top-down tools in de opvoeding
Na dit webinar kun je:
- Op een genuanceerde manier omgaan met de termen top-down en bottom-up denken
- Principes van top-down denken toepassen in de dagelijkse praktijk (thuis en op school)
- Signaleren wanneer een kind baat heeft bij een top-down aanpak
Voor wie? Voor iedereen die interesse heeft
Wanneer? On demand, dus wanneer het jou uitkomt!
Wat? 80 minuten webinar
Kosten? €15,-