Webinar top-down denken

Bottom-up of top-down? Is mijn kind een top-down denker? Komen de didactische moeilijkheden van mijn kind doordat hij een top-down denker is? Top-down denken is een veelgebruikte term, maar het is nog niet altijd duidelijk wat dit praktisch betekent. Is het haalbaar om in een reguliere klas en met reguliere methodes top-down onderwijs te geven? Hoe merk je of een kind behoefte heeft aan een top-down aanpak? Bestaat er zoiets als een top-down denker zijn? Binnen dit webinar legt psycholoog Lisanne van Nijnatten uit wat je wel en niet kunt verstaan onder top-down denken en hoe dit praktisch toepasbaar gemaakt kan worden. De koppeling met meer- en hoogbegaafdheid wordt wel gemaakt, maar tegelijkertijd wordt het breder toepasbaar gemaakt.

 

Besproken deelonderwerpen:

  • Top-down denken en leren
  • Top-down verwarring in lesstof herkennen
  • Top-down tools voor leren en in de klas
  • Top-down tools in de opvoeding

 

Na dit webinar kun je:

  • Op een genuanceerde manier omgaan met de termen top-down en bottom-up denken
  • Principes van top-down denken toepassen in de dagelijkse praktijk (thuis en op school)
  • Signaleren wanneer een kind baat heeft bij een top-down aanpak

 

Voor wie? Voor iedereen die interesse heeft

Wanneer? On demand, dus wanneer het jou uitkomt!

Wat? 80 minuten webinar

Kosten? €15,-

Fijn om te kijken. Ook zo lekker top-down uitgelegd. Fijn dat zowel onderwijs als opvoeding als kindaspecten mee genomen werden in de uitleg.

AK (ouder)